Candidates Muhammad Jaffer Raza

I’m 30 years old
and originally from Pakistan.
I’m in Germany for 4 years and 7 months
and live in Düsseldorf, Germany.
Open to relocate for job

Desired job

Internship Apprenticeship Full-time

Job desire

  • IT system administrator
    • EDP and network technology, Electrical engineering, electronics, telecommunications, IT
  • IT support staff
    • IT support, training, consulting and distribution, Electrical engineering, electronics, telecommunications, IT

About me

Die Technologie der elektronischen Datenverarbeitung (EDV) und die sie unterstützende Hard- und Software-Infrastruktur sind heute das Herzstück eines jeden Unternehmens. Dieses Wissen hat mich motiviert und dazu gebracht, einen Bachelor-Abschluss in Informatik zu machen.

Ich habe 3 Jahre Erfahrung im IT-Bereich und habe mich mit Hardware-, Software- und Netzwerkinstallationen beschäftigt. Ich habe Netzwerkgeräte konfiguriert und deren Probleme gelöst. Außerdem habe ich kompatible Betriebssysteme auf verschiedenen Geräten installiert. Die Unterstützung von Benutzern innerhalb und außerhalb des Unternehmens gehörte ebenfalls zu meinen Aufgaben. Ich habe neue Funktionen in der Software und auf der Website entsprechend den Wünschen der Kunden oder des Unternehmens eingeführt.

Previous experiences

  • 2 months

    Frontend Web Developer

    06/2019 - 08/2019
    Karatschi, Pakistan
    Bank AL Habib Pvt Ltd, Karachi, Pakistan
  • 10 months

    IT support staff

    07/2018 - 05/2019
    Karatschi, Pakistan
    DIGITECHOUSE Marketing Agency, Karachi, Pakistan
  • 3 months

    IT support staff

    02/2017 - 05/2017
    Karatschi, Pakistan
    DesignHenge Software House
  • 6 months

    Apprenticeship: IT support staff

    06/2015 - 12/2015
    Karatschi, Pakistan
    Technosol Software House
    Status: Completed successfully
  • 4 years
    2 months

    Studies: Computer Science

    01/2013 - 03/2017
    Karatschi, Pakistan
    Sir Syed University of Engineering and Technology
    Bachelor of Science
    Status: Degree recognized in Germany
By continuing to use this website, you consent to our cookie policy.