Candidates Samer Kziebra

I’m 53 years old
and originally from Syria.
I’m in Germany for 6 years and one month
and live in Saarbrücken, Germany.

Desired job

I’m looking for an internship or a permanent position in the area of Banking, finance and insurance (Buchhalter).

About me


Ich lebe seit 2018 mit meiner Familie in Deutschland. Mittlerweile habe ich das Sprachniveau C1 erreicht und möchte nun beruflich durchstarten. In Syrien habe ich mehrere Jahre als Assistenzbuchhalter für eine Pharmafirma gearbeitet. Zu meinen Aufgaben zählten neben der Rechnungsprüfung und -erstellung auch weitere buchhalterische und organisatorische Tätigkeiten.

Mein Wunsch war von Anfang an mich sowohl privat wie auch beruflich schnell zu integrieren.

Previous experiences

  • 13 years
    5 months

    Buchhalter Assistenz

    02/1999 - 07/2012
    Aleppo, Syria
    Arzneimittelfirma AMRIT in Aleppo, Syrien
  • 2 years

    Apprenticeship: Lizentiater Assistent in Handels und Bank Wissens

    09/1991 - 09/1993
    Aleppo, Syria
    Mittleres Banken- und Handelsinstitut in Aleppo, S
    Status: Completed successfully
  • 2 years

    Studies: Buchhaltung

    09/1991 - 09/1993
    Aleppo, Syria
    Handelsinstitut in Aleppo, Syrien
    Lizentiater Assistent in Handels und Bank Wissens
    Status: Completed successfully
By continuing to use this website, you consent to our cookie policy.